Kirazlı-Halkalı Metro Hattı İhalesine 6 Firma Katıldı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından yapılan açıklamaya göre, İBB Bakırköy Ek Hizmet Binası İhale Salonu’nda Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden dün gerçekleştirilen Kirazlı-Halkalı metro hattı ihalesine 6 firma katıldı.
İhalenin ilk oturumunda, Aga Enerji ve 58 Yapı İnşaat İş Ortaklığı 25 milyar 406 milyon 855 bin 495 lira 77 kuruş, Doğuş İnşaat 24 milyar 79 milyon 944 bin 22 lira 70 kuruş, Yapı Merkezi ve Limak İnşaat İş Ortaklığı 23 milyar 560 milyon lira, Makyol İnşaat ve IC İÇTAŞ İnşaat İş Ortaklığı 23 milyar 894 milyon 831 bin 673 lira 49 kuruş, Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı İş Ortaklığı 22 milyar 350 milyon 861 bin lira, Cengiz İnşaat ve Antaş Altyapı İş Ortaklığı 22 milyar 508 milyon 598 bin 956 lira 60 kuruş teklifte bulundu.
İkinci oturumda ise indirimli teklifler alındı. Metro işinin yaklaşık maliyetinin 22 milyar 863 milyon 766 bin 41 lira 14 kuruş olduğu ihalede, Cengiz İnşaat ve Antaş Altyapı ile Doğuş aynı fiyatta kaldı, 4 firma ise daha düşük teklif verdi.
Yapı Merkezi ve Limak İnşaat İş Ortaklığı 22 milyar 390 milyon lira, Aga Enerji ve 58 Yapı İnşaat İş Ortaklığı 22 milyar 119 milyon 522 bin 558 lira 27 kuruş, Makyol İnşaat ve IC İÇTAŞ İnşaat İş Ortaklığı 22 milyar 749 milyon 754 bin 446 lira 39 kuruş teklif etti. En düşük teklif ise 21 milyar 982 milyon 861 bin lira ile Kalyon İnşaat ve Özgün Yapı İş Ortaklığı’ndan geldi.
İhale komisyonu, “Kirazlı-Halkalı Üniversite Metro Hattı İnşaat ve Elektromekanik İşler ile M1 Hattı Elektromekanik İşi” ihalesine katılan firmaların teklif ve ihale dosyalarını inceleyerek kararını daha sonra açıklayacak.
– İhale süreçleri
Kirazlı-Halkalı metro hattının ilk ihalesi 3 Mart 2017’de yapılmış, ancak müteahhidin tek taraflı fesih hakkını kullanması nedeniyle inşaat durdurulmuştu.
5 Nisan 2024 tarihinde ise metro hattında sadece 5 istasyonu kapsayan kaba inşaat ihalesi gerçekleştirilmiş, ancak bu ihale daha sonra Kamu İhale Kurumu kararıyla iptal edilmişti.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kapsamı genişletmek amacıyla ihalenin ince inşaat, demiryolu ve tüm elektromekanik işlerini içerecek şekilde genişletmişti. Ancak oluşan rekabet koşullarını uygun görmeyen İBB, geniş kapsamlı ihaleyi iptal etmiş ve yeni bir ihale süreci başlatmıştı.